Signpost - Academic Software

Als VIVES-student heb je toegang tot een groot gamma legale software aan de beste voorwaarden via Academic Software, deel van de Signpost groep. 

Praktische informatie

ICT krijgt een steeds belangrijkere plaats in ons onderwijs. Naast de hardware is werken met de meest recente software cruciaal en dit voor de hogeschool, de docent als de student. Het is trouwens belangrijk dat iedereen exact dezelfde software gebruikt én dit niet enkel tijdens de lessen, maar ook thuis of op kot. Hogeschool VIVES werkt daarom samen met Academic Software (deel van de Signpost Groep).

Elke student krijgt een pak legale software (aan de beste voorwaarden) ter beschikking via het online platform Academic Software. Bovendien beschik je als VIVES-student ook over een helpdesk waar je gemakkelijk terecht kan met je vragen. Meer informatie hieronder vind je verderop bij 'Problemen en vragen?' verderop deze pagina. Ook voor hardware kan je bij Academic Shop terecht. Alle informatie vind je op Een laptop kopen?.

Hoe krijg je toegang tot Academic Software?

  • Klik hieronder op de knop Academic Software.
  • Vul vervolgens je VIVES-account (r-nummer) in en klik op 'Aanmelden'.
  • Klik vervolgens op de 'Centrale Login'-knop rechts die jou naar de inlogpagina van de associatie brengt. 
  • Log ten slotte in met je VIVES-account (r-nummer) en je wachtwoord. Daarna ben je ingelogd op Academic Software.

Academic Software

De hierboven vermelde stappen vind je in deze handleiding ook nog even weergegeven met screenshots:

Problemen en vragen?

In het pakket dat Academic Shop biedt voor de VIVES-student is ook een externe helpdesk begrepen die je helpt met alle mogelijke softwareproblemen. Deze is elke werkdag bereikbaar per telefoon of per mail en staat dus ter beschikking voor alle gezinnen waarvan er iemand student is op onze school. Waar nodig kan de computer zelf worden overgenomen door de softwarespecialisten van Academic Software.

Je kan de helpdesk als volgt contacteren: