Klant of product?

Gebruikers van sociale media zijn niet de klanten van Facebook, Instagram of TikTok, ze zijn het product dat sociale media-bedrijven aan hun klanten (bedrijven die zo doelgericht mogelijk willen adverteren) slijten. Vanuit deze financieel-economische hoek nemen we een kijkje naar wat dit betekent voor gebruikers, hun klanten en voor de sociale media-bedrijven zelf.

Deze workshop brengt je leerlingen achter de schermen van sociale media. Hoe bepalen Instagram en TikTok wat iemand te zien krijgt? Hoe kunnen bedrijven daar winst mee maken? Hoe kunnen gebruikers hun privacy beter beschermen? En: hoe ziet de toekomst van sociale media eruit? In deze workshop ontdekken je leerlingen alles wat zij nog niet wisten over sociale media en vooral: wat sociale media over hen weten.

Praktisch

Contact: Delphine van Iseghem

Organisatie: Hogeschool VIVES, studiegebied handelswetenschappen en bedrijfskunde

Doelgroep: leerlingen 2e en 3e graad ASO, TSO en KSO. De inhoud en het niveau zijn verschillend voor de tweede en derde graad.

Studiedomein: bedrijf en organisatie; maatschappij en welzijn

Leerlijnen en jaarplannen: maatschappij en welzijnswetenschappen, maatschappij en welzijn, zorg en welzijn, bedrijfswetenschappen, bedrijf en organisatie, organisatie en logistiek, economie, moderne talen, humane wetenschappen

Taal: Nederlands

Categorie: lezing, workshop

Duur: 1 lesuur (korte versie) of 2 lesuren (langere versie)

Locatie: VIVES Kortrijk, VIVES Brugge Xaverianenstraat of op jouw school

Max. aantal deelnemers: geen beperking

Datums: op aanvraag

Kostprijs: gratis

Interesse? Wij informeren je graag verder!

Neem contact met ons op via onderstaand formulier en dan kijken we samen verder. Alvast bedankt voor je interesse!