Tijdens je opleiding zal je vaak in contact komen met en gebruik moeten maken van tal van digitale hulpmiddelen. Op deze pagina helpen we je met het vinden van de weg naar de antwoorden op de meeste van je vragen.

Contacteer VIVES servicedesk via een webformulier (bij voorkeur)

Vul een webformulier in om je probleem of vraag te beschrijven. Op die manier komt dit het snelst bij de juiste persoon terecht en hebben we al heel wat relevante info zoals je accountnaam en mailadres.

Enkele shortcuts

twee studenten kijken naar scherm

Statuspagina IT-systemen

Controleer eerst of het probleem al gemeld is op onze statuspagina IT-systemen.

frequently asked questions

FAQ

Misschien staat de oplossing reeds bij onze vaakgestelde vragen (FAQ).

Problemen met software van Academic Software

Neem daarvoor rechtstreeks contact op met Academic Software (via Support).

audiovisueel materiaal uitlenen

Uitleendienst audiovisueel materiaal

Voor bepaalde lesopdrachten of stages kan je gebruik maken van audiovisueel materiaal. Voor campus Brugge Xaverianenstraat kan dat via de uitleenknop. Hou er rekening dat we niet alles hebben, en niet altijd alles in voldoende hoeveelheden. 

Door de Coronacrisis is onze uitleenbalie nog enkel bereikbaar op afspraak (dag + uur). Ook wordt het uit te lenen materiaal beperkt tot iPad's en laptops.

Iets nodig van een andere campus? Neem contact op met de bib van jouw campus

Teamviewer

Via Teamviewer kunnen we je vanop afstand helpen. We nemen dan even je toestel over, maar geven het daarna netjes weer terug. Met het probleem opgelost!

Contact

Bel ons, schrijf ons, laat ons vlug iets weten

Lukt het echt niet om je aan te melden op ons webformulier en vind je het antwoord hierboven niet? Stuur ons dan een mailtje.

Je kan ons tijdens de openingsuren telefonisch bereiken via +32 56 28 10 10. Hou er rekening mee dat we niet alles aan de telefoon kunnen oplossen. Als het niet lukt, dan bellen we een collega ter plaatse op die op de juiste plaats op je tv komt kloppen en opgelost (zo werkt het natuurlijk niet, maar we kunnen wel naar je toe komen als dit de beste oplossing is).

Zelfs via Teams kunnen we gebeld worden. Zoek naar 'CQ IT servicedesk' in Teams en bel.

Soms is het handig dat je naar ons toe komt als het probleem niet vanop afstand kan opgelost worden. Je kan ons vinden op de volgende plaatsen:

  • Campus Kortrijk: Q-gebouw (met vermelding 'Servicedesk' op de gevel)
  • Campus Brugge Xaverianenstraat: lokaal B103
  • Campus Brugge Station: 4e verdieping, balie adm. cluster (door de dubbele blauwe deur)
  • Campus Roeselare: lokaal 1021 (er staat boven de deur: CAMPUSSHOP / ICT DIENST)
  • Campus Torhout: IT-lokaal op eerste verdiep
  • Campus Oostende Station: lokaal 1.02 (enkel op maandag)
  • Campus Oostende VLOC: enkel op afroep via https://servicedesk.vives.be