Klant of product?

Hoe komt het dat we bepaalde producten kopen, zonder dat we deze producten nodig hebben? 
De mens is geen rationeel wezen die zich enkel laat leiden door zijn verstand.
We zijn continu onderhevig aan heel wat marketingprikkels die consumenten aanzetten tot het kopen van producten of diensten. 
In deze inleiding in de reclamepsychologie leer je hoe marketeers inspelen op onze emoties, attitudes, behoeftes,  maar ook hoe marketingtechnieken gebaseerd zijn op bepaalde leerprocessen. 

Praktisch

Organisatie: Hogeschool VIVES, studiegebied handelswetenschappen en bedrijfskunde

Doelgroep: leerlingen 2e en 3e graad ASO, BSO, KSO en TSO. De inhoud en het niveau zijn verschillend voor de tweede en derde graad.

Studiedomein: Humane wetenschappen, economie/handel/onthaal & PR/mens en samenleving/maatschappij en welzijn/maatschappelijke, economische en artistieke vorming

Taal: Nederlands

Categorie: les

Duur: 1 lesuur (korte versie) of 2 lesuren (langere versie)

Locatie: VIVES Brugge Xaverianenstraat, VIVES Kortrijk of op jouw school

Max. aantal deelnemers: 30 deelnemers

Datums: op aanvraag

Kostprijs: gratis

contact

Delphine Van Iseghem

Meld je aan voor een workshop

  • Huidige Contactgegevens
  • Gegevens school en klas
  • Indienen
  • Compleet