WEBINAR
DINSDAG 23 NOVEMBER OM 13 UUR

Anderstalige kinderen hebben vaak een achterstand in de klas. Dit zowel op vlak van taal als inhoud. Hoe komt het dat die achterstand enkel maar toeneemt in ons Nederlands gesproken onderwijsaanbod en hoe kunnen we hiermee aan de slag? Hoe kunnen we die anderstalige leerlingen beter betrekken om hun slaagkansen te verhogen? 

Remko Meys, onderzoeker bij het expertisecentrum Onderwijsinnovatie van VIVES deelt in deze kennisclip wat handvaten om hiermee aan de slag te gaan. 

 

Bij VIVES willen we wetenschap en praktijkgericht onderzoek toegankelijk maken voor iedereen. Daarom ontwikkelden we een reeks filmpjes (kennisclips, max 10 minuten) die we telkens online lanceren met een korte webinar waarbij je ook vragen kan stellen aan de betrokken onderzoeker. De inhoud is laagdrempelig en laat je proeven van enkele inzichten en bevindingen. We hopen je te inspireren! 

Het programma start telkens met een verwelkoming, vervolgens zie je in primeur de kennisclip en aansluitend is er mogelijkheid om vragen te stellen of in debat te gaan.   

Deelname is gratis maar inschrijven is noodzakelijk.
Je ontvangt de link voor deelname kort voordien.
Toegankelijk voor iedereen! 

Daags voor de webinar ontvang je de link in je mailbox.
Duur maximum 30 minuten.

 

Meteen deelnemen (zoom) >
Meeting ID: 955 2715 8960
Passcode: Jdm6hM

 

Volgende kennisclips  
 

  • OMG, een roeiboot inscannen, waarom zou je dat doen?
    Oliver DeWolf, expertisecentrum Smart Technologies
    Dinsdag 30 november om 13 uur
     
  • Meten is weten, zeker als het gaat over lekker en gezond eten
    Lien Van den Broeck, Foodlab
    Dinsdag 7 december om 13 uur

MELD JE NU AAN VOOR DEZE WEBINAR