Met coöperatieve spellen werk je rond communicatie en cognitie, maar evenzeer rond het bevorderen van de teamgeest. Wil je jou hierin verdiepen?
Hoe combineer je erfgoed met onderwijs? Het is alomtegenwoordig en toch niet meteen evident voor kinderen en jongeren.
Een waardevolle vorming die focust op het verder ontwikkelen van cognitieve vaardigheden bij kinderen die onder hun kunnen presteren.
De individugerichte en teamgerichte navormingen met betrekking tot onderwijs in het basis- en secundair onderwijs worden geprogrammeerd via Eekhout academy. Hieronder vindt u de vormingen die vanuit VIVES georganiseerd worden tijdens schooljaar 2022-2023.
Eerlijk spelen, samenwerken, luisteren naar elkaar, opkomen voor jezelf, omgaan met winst/verlies... Help kinderen deze vaardigheden te ontwikkelen.
Spellen kunnen een grote meerwaarde hebben om (de Nederlandse) taal (in al zijn facetten) te stimuleren in het werken met anderstalige nieuwkomers.
Hoe kunnen bord- en gezelschapsspellen in de zorg- en onderwijspraktijk geïntegreerd worden?
In het STEM-onderwijs draait alles rond het onderzoekend leren, het experimenteren, maar ook het probleemoplossend en creatief leren.
Via bordspellen leren kleine kinderen redeneren en oplossingen bedenken voor de probleemopstellingen. Ze ontdekken verschillende denkoperaties.
“Gelukkige werknemers worden gestimuleerd in autonoom handelen, ontwikkelen van hun competenties en samenwerken met anderen.” (Leo Bormans)