Een waardevolle vorming die focust op het verder ontwikkelen van cognitieve vaardigheden bij kinderen die onder hun kunnen presteren.
Hogeschool VIVES organiseert een brede waaier aan eigentijdse en kwalitatief hoogstaande navormingen voor beoefenaar van paramedische beroepen. Hiermee speelt VIVES in op de groeiende vraag naar degelijke, continue en vernieuwende opleidingen voor zorgverleners na hun basisopleiding.
In een veranderend zorglandschap waar professionalisering en innovatie troef zijn, spelen dieren meer en meer een belangrijke rol. De therapeutische effecten die dieren op mensen hebben werden doorheen de jaren wetenschappelijk gedocumenteerd. Steeds meer verschillende diersoorten geven zorg- en welzijnsorganisaties kleur en verbeteren er het therapeutische aanbod.
Mensen worden steeds ouder, de levensverwachting blijft stijgen. De uitdaging voor de ouderenzorg ligt erin om de zelfstandigheid van deze oudere, ondanks eventuele gezondheidsproblemen, te bewaren en de aanwezige mogelijkheden optimaal te benutten. Kwaliteitsvolle en efficiënte ouderenzorg betekent, naast professionele zorg dus ook preventief en proactief handelen.
Binnen onze prestigegerichte maatschappij is er een grote drang om verlies- en/of rouwgedrag – in de breedste zin van het woord – te diagnosticeren, te labelen, zelfs af te keuren of te stigmatiseren.
In de opleiding zorgethisch coach ontwikkel je een onderbouwde visie op zorgethiek. Je ontdekt hoe je op een warme, authentieke manier mensen laat groeien en floreren in hun zorgengagement. Een zorgethisch coach luistert en inspireert, leidt en enthousiasmeert. Je bent een bruggenbouwer die mensen verbindt.
Eerlijk spelen, samenwerken, luisteren naar elkaar, opkomen voor jezelf, omgaan met winst/verlies... Help kinderen deze vaardigheden te ontwikkelen.
Hoe kunnen bord- en gezelschapsspellen in de zorg- en onderwijspraktijk geïntegreerd worden?