Met coöperatieve spellen werk je rond communicatie en cognitie, maar evenzeer rond het bevorderen van de teamgeest. Wil je jou hierin verdiepen?
Hoe combineer je erfgoed met onderwijs? Het is alomtegenwoordig en toch niet meteen evident voor kinderen en jongeren.
Vandaag de dag zijn ICT‐faciliteiten even vanzelfsprekend voor een bedrijf als elektriciteit en water. Een slecht of niet functionerende ICT‐infrastructuur is nefast voor de goede werking van een bedrijf. Het aantal (cruciale) toepassingen (telefonie, beveiligingscamera’s, … ) die gebruik maken van onze ICT‐infrastructuur stijgt continu en zal in de toekomst alleen maar uitbreiden.
Een waardevolle vorming die focust op het verder ontwikkelen van cognitieve vaardigheden bij kinderen die onder hun kunnen presteren.
Medewerkers zijn zich lang niet altijd bewust van de cruciale rol die zij spelen in informatiebeveiliging. Vaak denken ze dat alles wordt geregeld door de IT-dienst of dat virusscanners en firewalls voldoende veiligheid bieden.
Eerlijk spelen, samenwerken, luisteren naar elkaar, opkomen voor jezelf, omgaan met winst/verlies... Help kinderen deze vaardigheden te ontwikkelen.
Spellen kunnen een grote meerwaarde hebben om (de Nederlandse) taal (in al zijn facetten) te stimuleren in het werken met anderstalige nieuwkomers.
Hoe kunnen bord- en gezelschapsspellen in de zorg- en onderwijspraktijk geïntegreerd worden?
In het STEM-onderwijs draait alles rond het onderzoekend leren, het experimenteren, maar ook het probleemoplossend en creatief leren.
Via bordspellen leren kleine kinderen redeneren en oplossingen bedenken voor de probleemopstellingen. Ze ontdekken verschillende denkoperaties.