Met coöperatieve spellen werk je rond communicatie en cognitie, maar evenzeer rond het bevorderen van de teamgeest. Wil je jou hierin verdiepen?
Een waardevolle vorming die focust op het verder ontwikkelen van cognitieve vaardigheden bij kinderen die onder hun kunnen presteren.
Ben je leidinggevende in het ortho(ped)agogische werkveld of zou je willen doorgroeien naar een leidinggevende functie?
Ben je leidinggevende in het ortho(ped)agogische werkveld of zou je willen doorgroeien naar een leidinggevende functie?
Interactionele vormgeving is een nieuwe vorm waarbij, vertrekkend vanuit een integratieve visie, verschillende therapeutische stromingen in interactie worden gebracht tot een nieuw model. In het nieuwe geheel dat interactionele vormgeving vormt, bevruchten, verdiepen en verrijken de oorspronkelijke vormen elkaar wederzijds zonder hun eigenheid te verliezen.
Eerlijk spelen, samenwerken, luisteren naar elkaar, opkomen voor jezelf, omgaan met winst/verlies... Help kinderen deze vaardigheden te ontwikkelen.
Spellen kunnen een grote meerwaarde hebben om (de Nederlandse) taal (in al zijn facetten) te stimuleren in het werken met anderstalige nieuwkomers.
Via bordspellen leren kleine kinderen redeneren en oplossingen bedenken voor de probleemopstellingen. Ze ontdekken verschillende denkoperaties.
“Gelukkige werknemers worden gestimuleerd in autonoom handelen, ontwikkelen van hun competenties en samenwerken met anderen.” (Leo Bormans)