Gebruik technologie om energiegegevens te analyseren en oplossingen te bedenken die overheden, gemeentes en organisaties kostenbesparend en duurzamer maken.
ecotechnologie
Ga aan de slag met leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften, in het buitengewoon onderwijs, in het gewoon onderwijs of in een ondersteuningsteam.
Onze samenleving bulkt van maatschappelijke uitdagingen: leven in een multiculturele samenleving, de kloof tussen arm en rijk, radicalisering, de opwarming van de aarde, vereenzaming, de uitdagingen in een digitale samenleving, een steeds groter wordende groep mensen met psychische problemen, de hoge suïcidecijfers bij jongeren ...
Onze samenleving evolueert momenteel naar kunstmatige intelligentie, nanotechnologie, transhumanisme, industrie 4.0, quantumcomputing, blockchain ... Dit zal de manier waarop we leven, werken en denken veranderen. Sommigen kijken met de nodige voorzichtigheid naar deze evoluties, terwijl anderen ze met open armen ontvangen.
Het internationaal interdisciplinair traject S.P.A.C.E. (Social Pedagogical Art & Creativity Exploration) bestaat uit 30 studiepunten en kan gevolgd worden tijdens het laatste jaar van een opleiding binnen het studiegebied sociaal-agogisch werk of na het behalen van een sociaal-agogisch diploma. Naast VIVES-studenten volgen ook inkomende internationale studenten dit Engelstalige traject.
Wat leeft er in een stad? Wat maakt een stad leefbaar? Hoe zorgen we ervoor dat wonen, leren en werken, ontspanning en ontmoeting in de stad aantrekkelijk zijn voor iedereen? Met deze en andere vragen ga je aan de slag om samen stad te maken.
Sociaal-agogisch werk en verandering zijn een niet te scheiden duo. Coaching van individuen, teambegeleiding, activerende campagnes... zetten mensen er toe aan om hun welzijn te verhogen. Voor topics zoals criminaliteit, verkeersongevallen, middelengebruik, zelfdoding en kanker willen we die veranderingen zelfs op grote schaal.
Kinderen groeien op in een complexe wereld waarin de balans tussen presteren en welbevinden steeds vaker scheef komt te hangen. Kwetsbare kinderen hebben extra bagage die niet altijd opgemerkt wordt. Ook de professionals die met de kinderen werken (zoals onderwijs en bijzondere jeugdzorg) voelen de druk toenemen, niet alleen bij de kinderen maar ook bij zichzelf. Goede zorg door professionals vereist immers zelfzorg.
Deze interdisciplinaire trajecten omvatten 30 studiepunten en kunnen worden gevolgd van februari tot juni in het laatste jaar van een opleiding in het studiegebied sociaal-agogisch werk van VIVES.
Het postgraduaat digital marketing is een sterk praktijkgerichte opleiding waarin digitale marketing haar geheimen onthult.