• spellencollectie1.jpg

Individuele spellen gebruiken binnen een therapeutische situatie

Individuele spellen gebruiken binnen een therapeutische situatie aan VIVES Noord

Deze vorming richt zich voornamelijk tot ergotherapeuten en logopedisten die in een individuele therapie werken met een kinderen uit de lagere school.

Door middel van spel kunnen we kinderen triggeren om hun vaardigheden te versterken. Zeker als het wat moeilijker loopt om een bepaalde vaardigheid onder de knie te krijgen, kan spel een leuke afwisseling zijn in de dagelijkse therapie-praktijk. 

Binnen deze vorming zullen er verschillende spellen voorgesteld worden die kunnen ingezet worden tijdens het werken met leerstoornissen, op vlak van taal en rekenen, of bij het versterken van de executieve functies. Bedoeling van deze spellen is dat het kind deze zelfstandig kan uitvoeren of in een 1-op-1-relatie met de therapeut. De spellen worden uitgeprobeerd en daarnaast is er ruimte voor het uitwisselen van ideeën met betrekking tot mogelijke aanpassingen.

VIVES Spellenarchief is een onderdeel van Hogeschool VIVES en werkt rond de integratie van bord- en gezelschapsspellen in het werken met kinderen, jongeren of volwassenen. We beschikken hiervoor over een collectie van 20 000 verschillende bord- en gezelschapsspellen.

Deel dit via

dinsdag 15 mei van 9u30 tot 12u30

45 euro
Heb je vragen?Ik help je graag verder!Jef Suykerbuyk+32 50 30 52 55
mail mij
Ontvang de brochure