• stem

Wetenschapsreflex: reflecteren in de wetenschapsklas

ASSOCIATIE SOE

Om het inzicht van studenten in Nature of Science (NoS) te vergroten en de didactische vaardigheid van studenten om NoS-reflectie bij lerenden te stimuleren, ontwikkelen we de Weetenschapsreflex-methodiek.

Deze methodiek is bruikbaar voor lerarenopleiders Wereldoriëntatie of (Natuur)wetschappen en omvat een didactiek en leermateriaal. De didactiek blichaamt een visie ove rhoe reflectie bij lerenden over NoS te stimuleren en hieraan gekoppelde oefeningen en opdrachten om deze vaardigheid aan te leren. Het leermateriaal helpt de student aan de slag gaan om zijn didactische vaardigheid verder in te oefenen tijdens ofeningen (zoals microteaching) en stagepraktijk.

Deel dit via
Dit is een onderzoeksproject van expertisecentrum:
Status: Startdatum: Einddatum:
Afgerond01/09/201431/08/2016
Heb je vragen?Ik help je graag verder!Kristof Van de Keeremail mij

Projectmedewerkers

Interesse om een eigen project te starten?

Neem contact op met Kristof Van de Keere via mail