Op zoek naar goede spellen voor de praktijk, een erfgoedcollectie voor iedereen
VIVES-project
Onderzoeksdomeinen
lerarenopleidingdidactiek
In de onderwijspraktijk wordt steeds meer belang gehecht aan het kiezen van activiteiten en didactische werkvormen die de intrinsieke motivatie aanwakkeren. Zowel wetenschappelijk als praktijkonderzoek onderstreept de noodzaak van activerend werken voor de leerbereidheid van kinderen.
In dit project wordt het gebruik van didactisch spel, meer specifiek bordspel, bestudeerd. Er wordt onderzocht welke spellen leraren kunnen inzetten in hun gangbare klaspraktijk en hoe ze dit het beste aanpakken.
Dit project zal resulteren in (a) een update van de website(s), (b) uitleenkoffers voor het werkveld, (c) een navormingsaanbod, (d) een educatieve en interactieve rondleiding voor kinderen.
Medewerkers
Kristof Van de Keere
Céline Goekint
-
Medewerker
Riet Gheysen
-
Medewerker