Erfgoedklassen
Onderzoeksdomeinen

Dit project zet een langdurige, procesmatige samenwerking op tussen 9 duo’s bestaande uit klassen uit het lager onderwijs en industrieel-erfgoedspelers in West-Vlaanderen. De activiteiten ter plekke vormen de basis voor leerervaringen gekoppeld aan het curriculum, die ruimte bieden voor de persoonlijke en sociale ontwikkeling van kinderen. De grote troef is de actiegerichte leerervaring buiten het talige klaslokaal, in een authentieke erfgoedcontext.
Door het samenbrengen van de juiste partners wordt de bovenlokale identiteit, mede gevormd door industrieel erfgoed, in dit project versterkt. Maatwerk en participatie staan voorop. De pedagogische ondersteuning zal erfgoedspelers kwalitatief vooruithelpen en educatief potentieel ontsluiten voor scholen.
We stimuleren onderwijsinnovatie door in te zetten op actieve leervormen in een originele context. De koppeling tussen STEM-onderwijs en industrieel erfgoed wordt ten volle benut.
Medewerkers
Elien De Meyere
-
expert