Perceptie over West-Vlaanderen als toeristische bestemming bij 50+
PWO-project: Perceptieonderzoek over West-Vlaanderen als toeristische bestemming bij 50 plussers
Onderzoeksdomeinen
Perceptieonderzoek over West-Vlaanderen als toeristische bestemming bij 50 plussers in België met aanbevelingen naar het toerismebeleid in West-Vlaanderen.
Medioren en senioren zijn nu reeds een belangrijke doelgroep binnen het toerisme. In de toekomst wordt die bevolkingsgroep nog groter en nog belangrijker.
De vraag werd gesteld of er, bij de opmaak van toeristische producten en bij het uitwerken van de toeristische dienstverlening, voldoende rekening wordt gehouden met de interesses en de noden van deze groep.
Specifiek voor West-Vlaanderen wilden we nagaan hoever de Kust en het Brugse Ommeland daarmee staan en wat verbeterpunten zijn .
We onderzochten dit aan de hand van een perceptieonderzoek bij medioren en senioren in Belgie dat, mede door studenten VIVES TRM, werd voorbereid en verwerkt.
De resultaten hiervan vertaalden we in een memorandum bestemd voor de toerismebeleidvoerders in West-Vlaanderen, met name de nieuwe gedeputeerde voor toerisme.