Studenten in aula

navormingen via Eekhout Academy

Navormingen via Eekhout Academy in samenwerking met VIVES Noord en VIVES Zuid

De individugerichte en teamgerichte navormingen met betrekking tot onderwijs in het basis- en secundair onderwijs worden geprogrammeerd via Eekhout academy. Hieronder vindt u de vormingen die vanuit VIVES georganiseerd worden tijdens schooljaar 2022-2023.

Bijscholen
Aanbod kortlopende en langlopende navormingen

Je studie in een oogopslag

Studiegebied

Opleidingstype

Heb je een vraag?

Navormingen

STEM JA, MAAR HOE? (VOOR LERAREN SECUNDAIR ONDERWIJS)
STEM METHODIEKEN OM ONMIDDELLIJK MEE AAN DE SLAG TE GAAN

Joke Lippens

Individugericht: (leerlabo met sessies in '22)
Meer info en inschrijven I23-055-A

STEM JA, MAAR HOE? (VOOR LERAREN BASISONDERWIJS)
HOE PAK JE STEM OP EEN DUURZAME MANIER AAN IN DE BASISSCHOOL?

Kristof Van de Keere, Stephanie Vervaet, Geert Neyrynck

Individugericht: (leerlabo met sessies in '23)
Meer info en inschrijven I23-054-A

SCHRIJVEN OP SCHOOL

Daan Debuyssere, Justine Pillaert, Lien vanopstal, Liesbeth Ghesquière

Individugericht: 15/02/2023 + 17/05/2023
Meer info en inschrijven I23-064-A

WETENSCHAP EN TECHNIEK UITGEPLOZEN!
BASISCONCEPTEN ROND WETENSCHAP EN TECHNIEK LEREN KENNEN EN TOEPASSEN IN HET BAO

Geert Neyrynck

Individugericht: 25/01/2023
Meer info en inschrijven I23-057-A

LEERLABO LEZEN OP SCHOOL. LEZEN DOE JE SAMEN!
OP NAAR MEER LEESMOTIVATIE EN EEN DUURZAAM LEESBELEID

Daan Debuyssere, Justine Pillaert, Lien vanopstal,

Individugericht: Woe 28/09/2022, 25/01/2022
Meer info en inschrijven I23-062-A

OOK IK STEM MEE!
HOE KAN JE DE BETROKKENHEID VAN ANDERSTALIGE LEERLINGEN VERHOGEN TIJDENS EEN STEM-LES?

Joke Lippens, Annelore Blondeel, Geert Neyrynck, Remko Meys, Linde Zutterman

Individugericht: 18/01/2023, 26/04/2023
Meer info en inschrijven I23-056-A

STERK IN STEM! AAN DE SLAG MET STEM IN DE PRAKTIJK VAN DE KLEUTERKLAS

Stephanie Vervaet

Teamgericht
Meer info en inschrijven T23-227

Individugericht: 09/11/2022
Meer info en inschrijven I23-067-A

COMPUTATIONEEL DENKEN: PROBLEEMOPLOSSEND DENKEN IN DE KLAS ZOWEL PLUGGED ALS UNPLUGGED
AAN DE SLAG MET COMPUTATIONEEL DENKEN IN DE KLAS

Annelore Blondeel, Geert Neyrynck, Remko Meys

Teamgericht:
Meer info en inschrijven T23-221

Individugericht: 05/10/2022
Meer info en inschrijven I23-059-A

COMPUTATIONEEL DENKEN IN DE KLEUTERKLAS
AAN DE SLAG MET COMPUTATIONEEL DENKEN IN DE KLAS

Evelien Rosseel

Individugericht: 16/11/2022 VM
Meer info en inschrijven I23-060-A

WISKUNDIG DENKEN IN DE KLEUTERKLAS
KWISSPEL

Evelien Rosseel

Individugericht: 16/11/2022 NM
Meer info en inschrijven I23-061-A

KINDEREN ALS ACTIEVE BURGERS OP SCHOOL
OVER EEN METHODIEK OM ACTIEVE BURGERSCHAPSPARTICIPATIE TE STIMULEREN IN DE BASISSCHOOL

Stephanie Vervaet, Elien De Meyere, Linde Zutterman, Peter Dejonckheere

Individugericht: 26/04/23:
Meer info en inschrijven I23-098-A

AANVANGSBEGELEIDING DOOR EN VOOR IEDEREEN
VAN EEN INDIVIDUELE NAAR EEN GEDEELDE VERANTWOORDELIJKHEID IN DE SCHOOL

Charlotte Struyve

Teamgericht
Meer info en inschrijven T23-252

Individugericht: 04/10/22
Meer info en inschrijven I23-099-A

EDUCATIEF PARTNERSCHAP MET OUDERS
SAMEN MET, VOOR EN DOOR OUDERS

Els Callens, Els Vanobberghen

Individugericht: 19/10/2022 of 15/02/2023
Meer info en inschrijven I23-124-A

STERK IN STEM! AAN DE SLAG MET STEM IN HET LAGER ONDERWIJS
AAN DE HAND VAN PRAKTIJKVOORBEELDEN WORDT EEN DIDACTISCH KADER OPGEBOUWD DAT ALS HANDVAT KAN DIENEN OM MET STEM AAN DE SLAG TE GAAN

Kristof Van de Keere

Teamgericht:
Meer info en inschrijven T23-224

Individugericht: 09/11/2022
Meer info en inschrijven I23-058-A

DUURZAME TAALONDERSTEUNING VOOR EX-OKAN-LEERLINGEN
AAN DE SLAG MET EX-OKAN-LEERLINGEN IN JOUW VAK!

Ingrid Declercq, Liesbeth Ghesquière

Teamgericht:
Meer info en inschrijven T23-277

Individugericht: 12/10/22
Meer info en inschrijven I23-123-A

CO-TEACHING IN HET SECUNDAIR ONDERWIJS
WAT ZIJN DE SUCCESFACTOREN EN VALKUILEN VAN CO-TEACHING IN HET SECUNDAIR ONDERWIJS?

Ruuth Oosterlijnck

Teamgericht:
Meer info en inschrijven T23-222

KLAARSTOMEN VOOR CLIL Hannelore Simpelaere, Tamara Buyck Individugericht
Meer info en inschrijven I23-122

EXECUTIEVE FUNCTIES: WAT IS DAT NU PRECIES EN HOE KAN IK ZE ALS LEERKRACHT ONDERSTEUNEN EN ZELFS VERSTERKEN?

Katrien Van den Berghe

Teamgericht:
Meer info en inschrijven T23-237

IPAD IN DE KLEUTERKLAS
ONTDEK DE DIDACTISCHE MOGELIJKHEDEN VAN IPAD(S)

Eva Monstrey

Teamgericht:
Meer info en inschrijven 
T23-223

Individugericht: 16/11/2022
Meer info en inschrijven 
I23-066-A

KLASMANAGEMENT: ACTIE OF REACTIE?
WERKEN AAN GOED KLASMANAGEMENT DOOR SOCIALE PROCESSEN BIJ LEERLINGEN TE BEGELEIDEN

Mikaël Pieters

Teamgericht:
Meer info en inschrijven 
T23-226

Individugericht: 12/10/2022
Meer info en inschrijven 
I23-107-A

BREED EVALUEREN: WAT EN HOE?
NAAR EEN BREDE VISIE OP EVALUATIE VANUIT EEN COMPETENTIEGERICHTE AANPAK

Mikaël Pieters

Teamgericht:
Meer info en inschrijven 
T23-225

Individugericht: 23/11/2022
Meer info en inschrijven 
I23-108-A

MASTERCLASS BREED MENTORSCHAP: LOOPBAANBEGELEIDING VAN ASPIRANT-LERAAR NAAR PROFESSIONAL Lieve Lootens

6 sessies
Meer info en inschrijven
I23-100