Het onderwijs heeft nood aan schoolontwikkelaars die vernieuwingen en verbeteringen in scholen aanbrengen en stimuleren. Iets voor jou?
Schoolontwikkelaar worden
Scholen krijgen vandaag een grote autonomie om kwaliteitsvol onderwijs te organiseren. Dit betekent dat ze zelf keuzes kunnen en moeten maken. Directies en schoolteams staan zelf in voor de manier waarop ze hun onderwijs realiseren en optimaliseren. Scholen moeten op honderden vragen een antwoord bieden.
Ben je geboeid door onderwijsprocessen? Voel je je uitgedaagd door onderwijsvernieuwingen? Wil je de kwaliteit van onderwijzen en leren verbeteren? Wil je samen met een team van collega’s nieuwe ideeën uitwerken? Wil je startende leerkrachten begeleiden? Dan is de banaba schoolontwikkeling iets voor jou.
De opleiding richt zich speciaal tot mensen die geïnteresseerd zijn in schoolontwikkelingsprocessen en die deskundig willen worden in het begeleiden en het realiseren van pedagogische en didactische vernieuwingen.
Wat na je banaba schoolontwikkeling?
Verder studeren
Bijkomend onderwijsvak:
- Verkorte route secundair onderwijs in dag- of (begeleid) afstandsonderwijs of in avondonderwijs
Onderwijsbevoegdheid in het kleuter- of lager onderwijs:
- Verkorte studieroute kleuteronderwijs in dag- of afstandsonderwijs
- Verkorte studieroute lager onderwijs in dag- afstandsonderwijs of avondonderwijs
Masteropleidingen:
- Master in de onderwijskunde, educatieve wetenschappen of pedagogiek na een schakelprogramma
Nascholing:
- Bachelor na bachelor in buitengewoon onderwijs, zorgverbreding en remediërend leren
- Postgraduaat zorgleraar
- Kortlopende nascholingssessies zoals bijvoorbeeld een nascholing van het Spellenarchief
Aan de slag
Na de opleiding ben je als schoolontwikkelaar in staat om binnen de schoolorganisatie verschillende rollen te vervullen bijvoorbeeld interne procesbegeleider, onderzoeker, innovatiecoördinator, aanvangsbegeleider, coach van collega’s of vakgroepverantwoordelijke.
kwaliteit
VIVES staat garant voor de kwaliteit van deze opleiding. We doen dit op basis van het VIVES-referentiekader en het onderwijsbeleidsplan.