Studenten winkelmanagement van VIVES Kortrijk openen pop-up-store in K in Kortrijk

Frank Devos
food.jpg

Achttien studenten van de opleiding graduaat winkelmanagement aan VIVES Kortrijk openen op vrijdag 1 maart 2019 hun eigen pop-upwinkel #4FLAVOR. Zij werken al twee jaar aan dit project en krijgen nu de kans om een eigen fysieke winkel te openenin het winkelcentrum K in Kortrijk.

De studenten verkopen kruiden, oliën en azijn, chips en dips en bijhorende accessoires. De officiële opening vindt plaats op donderdag 28 februari 2019 om 18u. De winkel bevindt zich op de eerste etage naast H&M.

De praktijkgerichte opleiding graduaat winkelmanagement omvat een derde werkplekleren bij grote en kleine retailers. Bij deze retailers vertalen de studenten de strategische keuzes die gemaakt zijn voor een bepaald concept naar de vloer. In het tweede jaar nemen ze leidinggevende taken op zich.

Om aspecten als buying, communicatie, administratie, online verkopen en vaardigheden als leiding geven, samenwerken en nog zoveel meer te leren openen de studenten ieder jaar een pop-upstore met webshop. Een echt leerbedrijf dat gedurende tien weken uitgebaat wordt door de studenten. Wat betreft fysieke locatie werken we samen met K in Kortrijk en voor het online gebeuren met CCV uit Ieper. Via crowdfunding verzamelden studenten het nodige kapitaal.

Het is al het derde jaar op rij dat de opleiding de kans krijgt om een pop-up-winkel te openen. Dit jaar hebben de studenten ervoor gekozen om zich tespecialiseren in de verkoop van kruiden, oliën en azijn, chips en dips en de bijhorende accessoires. “De concurrentie is groot, maar wij zullen voornamelijk inspelen op de beleving van de klant," weet Chelsy Devos, marketingverantwoordelijke van #4FLAVOR. “We willen de klanten het gevoel geven dat  ze op een plaats komen waar ze tot rust kunnen komen door ons ruim smaken- en geurenpallet”.

Deel dit via