Ben je communicatief, trendgevoelig, creatief en sociaal? Heb je interesse in nieuwe marketing- en mediatechnieken? Dan is de opleiding marketingcommunicatie beslist iets voor jou! Vroeger kon je kiezen tussen de krant of de TV. Vandaag heb je in marketingcommunicatie wel wat meer mogelijkheden. We tonen je de weg in het doolhof van al die on- en offline mediakeuzes voor bedrijven. Je leert gevat inspelen op de resultaten van een marktonderzoek. Je kiest een geslaagde reclameboodschap en we halen bij jou het maximum aan creativiteit naar boven. Maar ook als je niet de nieuwe Steven Spielberg bent, kan je deze opleiding volgen. Want marketingcommunicatie is een mix van creativiteit en strategie. Dat communicatieve en sociale vaardigheden ook belangrijk zijn, spreekt voor zich. Naast Nederlands ook de Engelse en Franse taal naar je hand kunnen zetten is duidelijk een pluspunt. Kennis van multimediamarketing, direct marketing en bedrijfscommunicatie zijn je troeven voor een succesvolle job in de commerciële wereld.

Heb je interesse in de nieuwste marketing- en mediatechnieken? Ben je communicatief, trendgevoelig, creatief en sociaal? Dan is de opleiding marketingcommunicatie beslist iets voor jou!
Reclame vond je vroeger in de krant of op TV. Vandaag heb je in marketingcommunicatie wel wat meer mogelijkheden. We tonen je de weg in het doolhof van al die on- en offline mediakeuzes voor bedrijven. Marketingcommunicatie is een mix van creativiteit en strategie.
Je krijgt een uitstekende kennis van digitale marketing, e-commerce en bedrijfscommunicatie. Je leert hoe je het best een boodschap commercieel kan verwoorden en de creatievelingen kunnen zich helemaal uitleven met InDesign, Photoshop en Visual Advertising. Je zet je kennis om in praktijk via stages en breakoutsessies. En je kan meewerken aan de communication hub voor onze school.
Communicatieve en sociale vaardigheden zijn uiteraard ook belangrijk en ook daar word je in getraind. Naast de Nederlandse ook de Engelse en Franse taal naar je hand kunnen zetten is duidelijk een pluspunt. Dit zijn allemaal troeven voor een succesvolle job in de commerciële wereld.
Deze specialisatie wordt zowel in dagonderwijs als in afstandsondonderwijs aangeboden. Als je al een bachelordiploma hebt, dan kun je dit bijkomend diploma behalen via een verkorte studieroute.
Een diploma na je diploma?
- Met een diploma uit een relevant domein (handelswetenschappen en bedrijfskunde aan VIVES of een andere hogeronderwijsinstelling) met als basisvoorwaarde voldoende credits voor talen, informatica en basis bedrijfseconomie heb je toegang tot een verkorte studieroute van een tot anderhalf jaar.
- Zonder diploma uit een relevant domein of je voldoet niet aan de basisvoorwaarde stellen we samen een traject op maat op (op campus of op afstand) van een tweetal jaar.
- Met een graduaatsdiploma uit een aanverwant domein stap je in een aanvullingstraject van twee jaar.
Interesse? Neem contact op vóór je inschrijving:

kwaliteit
VIVES staat garant voor de kwaliteit van deze opleiding. We doen dit op basis van het VIVES-referentiekader en het onderwijsbeleidsplan.