Leer producten en diensten promoten bij de juiste doelgroep: ontdek de nieuwste digitale marketingtrends en hoe je komt tot een goeie reclamecampagne.
Je kunt dit diploma ook van thuis uit behalen, vrij van tijd en ruimte.
Als marketeer was je vroeger bezig met reclame, in krant of op TV. Vandaag heb je zoveel meer mogelijkheden. We tonen je in deze specialisatie van de afstudeerrichting marketing de weg in het doolhof van al die on- en offline mediakeuzes voor bedrijven en organisaties. Marketingcommunicatie is een mix van creativiteit en strategie.
Digitale marketing is niet meer weg te denken in bedrijfscommunicatie. Elk bedrijf gebruikt sociale media en jij wordt hiervoor verantwoordelijk. Na je opleiding heeft Google Analytics geen geheimen meer voor jou, evenmin als e-commerce en mediaplanning. Je leert hoe je het best een boodschap commercieel kunt verwoorden op verschillende kanalen en de creatievelingen kunnen zich helemaal uitleven met Visual Advertising. Je zet je kennis om in praktijk via reële projecten in een heus Marketing Lab en we organiseren experience days om je de nieuwste trends aan te leren zoals Instagram of TikTok voor bedrijven.
Communicatieve en sociale vaardigheden zijn uiteraard ook belangrijk. We leren je vlot communiceren in het Nederlands, Frans en Engels en hebben aandacht voor jouw talenten en persoonlijke skills. Dit zijn allemaal troeven voor een succesvolle job in een marketing- of reclamebureau of de marketingafdeling van een grote onderneming.
Je studie in een oogopslag
Studiegebied
Opleidingstype
Studiewijze
Studieroute
Aantal studiepunten
Startmomenten
Toelatingsvoorwaarden
ECTS-fiches
Onderwijstaal
Brochures
Heb je een vraag?
kwaliteit
VIVES staat garant voor de kwaliteit van deze opleiding. We doen dit op basis van het VIVES-referentiekader en het onderwijsbeleidsplan.